رونمایی از پوستر «سه‌شنبه‌های تکریم» در جنوب فارس/ فرصت ناب ارتباط بی واسطه نسل جوان با شهدا و دفاع مقدس
رونمايي از پوستر «سه‌شنبه‌هاي تکريم» در جنوب فارس/ فرصت ناب ارتباط بي واسطه نسل جوان با شهدا و دفاع مقدس

رونمایی از پوستر «سه‌شنبه‌های تکریم» در جنوب فارس/ فرصت ناب ارتباط بی واسطه نسل جوان با شهدا و دفاع مقدس

در آستانه چهلمين سالگرد دفاع مقدس طرح ملي «سه‌شنبه‌هاي تکريم»، با محور تجليل از خانواده شهدا و ايثارگران به همت ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد جنوب فارس کليد خورد.
شناسه خبر : 13709 تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از جنوب فارس: به مناسبت قرار گرفتن در آستانه چهل سالگی دفاع مقدس و تکریم از خانواده معظم شهدا از پوستر طرح ملی «سه شنبه های تکریم» رونمایی شد.

 

این طرح از برنامه‌های شاخص کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می‌شود، در این برنامه که با محوریت مساجد برگزار می‌شود تا هفته دفاع مقدس امسال سه‌شنبه شب‌ها، مراسم تجلیل از خانواده معظم شهدا و قدرشناسی از ایثار و فداکاری شهدای دفاع مقدس در نقاط مختلف جنوب فارس برگزار می‌شود.

 

بر پایه این گزارش این مراسم با حضور معاون استاندار فارس و به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس و مشارکت دستگاه های متولی از جمله «بنیاد شهید و امور ایثارگران»، «فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «سپاه ناحیه لارستان» و «سازمان تبلیغات اسلامی» برگزار شد.

 

«جلیل حسنی» در این نشست، طرح ملی «سه شنبه های تکریم» را فرصتی برای تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا و تجدید خاطره هشت سال دفاع مقدس و دمیدن روح مقاومت در بدنه اجتماع دانست و گفت: حرکت هماهنگ کانون های مساجد در برگزاری «سه شنبه های تکریم» قابل تقدیر است.

 

معاون استاندار فارس با بیان اینکه جایگاهی که شهدا داشته و دارند حاکی از آن است که ما نمی‌توانیم بدون آرمان‌های آنان راه را ادامه دهیم، تاکید کرد: تکریم خانواده شهدا و ایثارگران فرصتی است تا عطر و بوی آنان از طریق خانواده معززشان به ما منتقل شود.

 

وی با تاکید بر گسترش اجرای طرح تکریم در بخش ها و روستاها و مناطق مختلف جنوب فارس ابراز امیدواری کرد: شرایطی مهیا شود تا فرصت‌های ارتباط و تماس نسل جوان با خانواده شهدا را فراهم و جوانان ما با راهی که شهدا رفتند بی‌واسطه آشنا شوند و در آن مسیر حرکت کنند چراکه در چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس، یادآوری این حماسه و قدردانی از خانواده شهدا مایه مباهات و افتخار همه ماست.

 

همچنین «محمدابراهیم اخوت» نیز طی سخنانی اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری در مساجد با بدنه اجتماع و جوانان مسجدی که دارای ظرفیت و استعدادهای بسیار بالایی هستند، در ارتباط بوده و این موضوع یک ظرفیت ارزشمند برای انقلاب و نظام محسوب می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب استان فارس، با تاکید بر رویکرد خانواده بنیان و محله‌محوری طرح سه شنبه های تکریم افزود: کانون های فرهنگی هنری می ‌تواند با هماهنگی امام جماعت مسجد نسبت به تعیین شاخص‌ ها با لحاظ اقتضائات محلی و بومی در این راستا اقدام کند.

 

گفتنی است: طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم»، با محوریت تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس و با همکاری و مشارکت مستقیم «بنیاد شهید و امور ایثارگران»، «فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» و «سازمان تبلیغات اسلامی» و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می شود.