تجلیل از آزادگان؛ زینت‌بخش دومین هفته از سه‌شنبه‌های تکریم در جنوب استان فارس/آزادگان سند زنده افتخار ملت ایران
تجليل از آزادگان؛ زينت‌بخش دومين هفته از سه‌شنبه‌هاي تکريم در جنوب استان فارس/آزادگان سند زنده افتخار ملت ايران

تجلیل از آزادگان؛ زینت‌بخش دومین هفته از سه‌شنبه‌های تکریم در جنوب استان فارس/آزادگان سند زنده افتخار ملت ایران

دومين آيين از طرح ملي «سه‌شنبه‌هاي تکريم» در جنوب استان فارس، به صورت ويدئو کنفرانسو با تجليل از مقام آزادگان سرافراز ميهن اسلامي برگزار شد.
شناسه خبر : 14470 تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۵۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از جنوب فارس: دومین آیین از طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» در جنوب فارس، شامگاه سه‌شنبه (14 مرداد) با حضور مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس به صورت ویدئو کنفرانس و حضور مسئولین شهرستانی از جمله مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران لارستان، مدیر سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرمانداری لارستان در منزل جانباز و آزاده سرافراز حاج فضل الله بنایی برگزار شد.

 

احمد دلاور معاونت فرمانداری لارستان در ابتدای این دیدار با تبریک ایام باشکوه و خجسته دهه امامت و ولایت گفت: افتخاری است برای ما که خدمت یکی از پرافتخارترین یادگاران دفاع مقدس باشیم و به خود می بالیم که کسانی را در کنار خود داریم که 8 سال از جان و مال خود گذشتند و دلاورانه و شجاعانه، جانفشانی ها کردند و مدت زمان زیادی در حدود  هشت سال و چهار ماه در اردوگاه های بعثی اسیر بودند و پس از اتمام جنگ نیز خدمات ارزنده و شایانی داشتند.

 

وی با تشکر از برگزار کنندگان برنامه وزین و ارزشمند «سه شنبه های تکریم» افزود: امروزهم البته دولت و حکوت وظیفه داریم که در جهت رفاه و آسایش و رفع مشکلات این بزرگوارن بکوشیم و در خدمت ایشان هستیم تا به اهداف بزرگی که برای آن جانفشانی کردند به حول و قوه الهی دست یابیم.

 

سهرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان فارس در این جلسه با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: خدا را شاکریم که این فرصت پیش آمد که امروز بتوانیم در خدمت دو خانواده معظم ایثارگر باشیم. صبح امروز به همت ستاد کانون های مساجد فارس در خدمت یکی از خانواده های معظم شهدای شهر اشکنان بودیم و الان در خدمت آزاده سرافرازمان هستیم.

 

وی با اظهار خوشحالی از این فرصت پیش آمده افزود: این فرصت را مغتنم می شمارم و در خصوص این آزاده عزیز و سرافراز که 100 ماه از عمر عزیز و جوانی خود را صرف پاسداری از میهن عزیز ایران اسلامی نموده اند، ابراز ارادت می کنیم و قدردان و سپاسگذار این عزیزان هستیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه قطعا وضعیتی که اسرای بزرگوار و عزیز ما داشتند، اصلا قابل تصور نیست گفت: خوشحالم که در حال حاضر دو نفر از آزادگان عزیز را در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس داریم که یکی از خطه لارستان بزرگ بوده و چیزی حدود 7 الی 8 سال در اسارت بوده اند.

 

وی افزود: دست این عزیزان را می بوسیم و امیدواریم که ما هم بتوانیم راه این عزیزان را در مسئولیتی که الان برعهده داریم، به درستی ادامه دهیم و بتوانیم با خدمت به مردم عزیز و صدیق ایران، انجام وظیفه کنیم.

 

صابر سهرابی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم از عزیزانی که عمر و جوانی خود را صرف پاسداری از میهن کردند بیاموزیم و به کار گیریم گفت: بنده هم از آزادگان سرافرازی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم، استفاده می کنم و همیشه سعی میکنیم خاطرات این عزیزان را یادآوری و آویزه گوش ما باشد تا بتوانیم گام صحیح را در راه اهداف مقدس جمهوری اسلامی و در لوای پرچم مقدس ایران عزیز و در زعامت رهبر برگ انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) برداریم.

 

رجبعلی راهی مدیر کل بنیاد شهید استان فارس نیز که از دیگر میهمانان حاظر در برنامه بود گفت: آزادگان سند زنده افتخار ملت ایران هستند.

 

وی با بیان اینکه آزادگان، سرافرازی و افتخار بزرگ برای کشور هستند افزود: ایشان کسانی هستند که در طول مدتی که در عراق در اسارت بودند، در واقع زندانبانهایشان را به اسارت گرفته بودند و حقا خوب واژه ای هم بعد از آزادی برایشان انتخاب شد یعنی آزادگان سرافراز.

 

مدیر کل بنیاد شهید فارس گفت: ما در استان فارس قریب به 2200 آزاده داریم که اگر در جامعه، مقایسه و بررسی کنیم خواهیم دید که آزادگان ما به واسطه آن دانشگاهی که حضور داشتند و در همان اردوگاه های رژیم بعثی، بعدها در ابعاد مختلف، چه در بحث خدمت و چه در تاثیرگذاری در محیط اجتماعی و چه در تعلیم و تربیت فرزندانشان که در سطح استان و کشور، موفق و نمونه و الگو بوده اند.

 

رجبعلی راهی با برشمردن افتخارات کشور و بیان سختی های جانبازان و آزادگان ابراز داشت: ما باید بدانیم که اگر الان افتخاری نصیب کشور شده است از کجا است و چه کسانی تلاش کردند و خون دل خوردند و چه کسانی خون دادند تا اینکه امروزه، کشورمان بتواند با اقتدار و سرافرازی در جهان قدم بردارد.

 

در پایان این دیدار، حاج فضل الله بنایی با تبریک ایام عید غدیر و سالگرد ورود آزادگان به میهن درباره نحوه اسارت خود گفت: بنده در سال 61 و در عملیات بیت المقدس در منطقه شلمچه، در حالی که از دو ناحیه ترکش خورده و مجروح شده بودم، به اسارت نیروهای بعثی در آمدم که بعد از اسارت، ابتدا چند روزی در بیمارستان بصره بودیم و سپس ما را به وزارت دفاع بغداد و از آنجا نیز به اردوگاه اسرا بردند.

 

جانباز و آزاده سرافراز لارستانی با بیان خاطرات شیرین و تلخ دوران اسارت گفت: یکی از برنامه هایی که توانست تاثیرگذار باشد و اسرا را نجات دهد، بعد از توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع)، برنامه ها و اقدامات شهید حاج آقا ابوترابی بود.

 

وی افزود: برنامه حاج آقا ابوترابی آینده نگری داشت. ایشان می گفت ما باید خودمان را آماده کنیم که اسارت 20 سال طول می کشد و هم آماده باشیم که شاید همین فردا آزاد شویم.

 

حاج فضل الله بنایی با بیان اینکه راه نجات از سختی ها و مصائب و مشکلات افزودن برنامه های معنوی در زندگی روزمره است گفت: حاج آقای ابوترابی همیشه این نکته را به عنوان تکیه کلام خود می فرمود که «صاف باشید و خدمتگذار.» و این نکته را بنده همیشه در صحبت هایم در جاهای مختلف اشاره می کنم که بیشترین امیدی که ما در اسارت داشتیم با برنامه های حاج آقا ابوترابی رقم می خورد.

 

همچنین در پایان این برنامه که با حضور ویدیوکنفرانسی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس برگزار شد از پوستر «رویداد بین المللی روح مقاومت» نیز رونمایی شد.

 

گفتنی است، طرح ملی «سه شنبه های تکریم»  هر هفته، سه شنبه ها در منزل یکی از شهدا به صورت هماهنگ در سطح کشور به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال انجام است.