سه‌شنبه‌های تکریم به سمت پیگیری مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران حرکت کند
سه‌شنبه‌هاي تکريم به سمت پيگيري مشکلات خانواده شهدا و ايثارگران حرکت کند

سه‌شنبه‌های تکریم به سمت پیگیری مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران حرکت کند

امام جمعه شهرستان گراش در جريان ديدار مجازي با چند تن از خانواده شهدا، ايثارگران و آزدگان دفاع مقدس در دو شهرستان گراش و اوز گفت: طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم بايد به سمت پيگيري مشکلات خانواده اين دلاوران سوق يابد.
شناسه خبر : 15155 تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از جنوب فارس: برگزاری طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم؛ روز گذشته 28 مرداد به صورت همزمان در قالب برقراری ارتباط زنده تصویری به طور همزمان در دو شهرستان گراش با حضور خانواده معظم شهید «محمد خوشبخت»، جانباز سرافراز و آزاده روشن‌دل «مرتضی واحدی» و جانباز و آزاده سرافراز «حسن خسروی» و همچنین در شهرستان اوز با حضور خانواده های معظم جانباز و آزادگان سرافراز «محمد سروی»، «راشد بدری» و «مسیح شرفی» با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

 

در جریان این ارتباط زنده تصویری، «علی اصغر علی‌پور» ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: این دلاوران بهترین دوران عمرشان را در زندان اسارت بعثی ها گذرانده و پاسدار ارزش های مقدس اسلامی بودند؛ اکنون طرح ملی سه شنبه های تکریم این فرصت را برای مسئولین ایجاد می‌کند تا در کنار تمام برنامه‌هایی که دارند، این شادابی و لطافت روحی را برای خودشان ایجاد کنند.

 

فرماندار شهرستان اوز افزود: امروز نه تنها برای خانواده این عزیزان بلکه برای همه جوانمردان و آزادگان روز شادی است، چرا که این عزیزان رهرو واقعی حضرت زینب(س) و امام زین العابدین(ع) هستند.

 

همچنین در ادامه معاون فرماندار شهرستان گراش، با اشاره به روایات و احادیثی که در مقام و فضیلت شهدا و جانبازان از لسان اهل بیت(ع)، جاری شده است، گفت: خوشا به حال پدران و مادران شهدا که در دامان پاک خود این چنین فرزندانی را پرورش دادند که واقعا اینگونه و با تهجد و شب زنده داری به این لیاقت دست یافتند.

 

وی افزود: انصافا این ممیزه اسلام و انقلاب اسلامی ما در بین تمام جوامع کم نظیر است و اگر امروز نظام اسلامی علیرغم همه ترفندهای دشمن پاینده است و عزتمندانه پیش می رود، رمز توفیقش همین خون شهدا است که باید قدر شناخت و حُسن کار این است که بتوانیم در این دید و بازدیدها، مشکلی از مشکلات این عزیزان رفع کنیم.

 

همچنین در ادامه حجت الاسلام محمد محمدی پور، معاون اداره کل بنیاد شهید استان فارس طی سخنانی گفت: همه ما وظیفه داریم که از باب تجلیل و تکریم آزادگان و ایثارگران، از دستاوردهای بزرگ و ارزشمندشان حراست و پایداری کنیم؛ چرا که هرچه داریم از فرهنگ شهادت و از خود گذشتگی های عزیزان ایثارگر و آزاده است.

 

حجت الاسلام محمد استوار میمندی، از دیگر حاضران این جلسه بود که طی سخنانی اظهار کرد: حقیقتا واژه شهادت واژه مقدسی است و به تعبیر قرآن کریم کسی که به این مقام بزرگ نائل شود نمرده است؛  انسان اگر خواست زندگی جاودانه پیدا کند و به جاودانگی برسد باید زندگی و هستی خود را در طبق اخلاص بگذارد و فدای حضرت دوست کند.

 

مدیر حوزه های علمیه استان فارس با اشاره به خاطره ای از شهید بهنام محمدی متذکر شد: شهید 13ساله دفاع مقدس گفت من می روم تا روحم را به خدا و جسمم را به خاک و یادم را به آیندگان بسپارم؛ و امروز ما همان آیندگان دیروز هستیم که وظیفه داریم روحیه و فرهنگ جهاد و شهادت را زنده نگه داریم و با ادامه دادن راه و آرمان شهدا، قدردان این بزرگان باشیم.

 

 اما در حسن ختام برنامه حجت الاسلام بخشایش پور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: همچنان که جایگاه شهید در دین و قرآن، جایگاهی والا و ارزشمند است، خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان نیز در میان اقشار جامعه دارای برجستگی خاصی هستند.

 

 امام جمعه شهرستان گراش با اشاره به فلسفه تشکیل اینگونه جلسات گفت: باید به این نکته فکر کرد که منظور از دیدن و تکریم چیست؟ البته بحمدالله خانواده معظم شهدا و ایثارگران دارای مناعت طبع اند و نه تنها درخواستی مطرح نمی کنند بلکه در بسیاری از کارها خودشان پیش قدم هستند و کمک می دهند.

 

وی با ارائه پیشنهادی جهت غنای هرچه بیشتر «سه شنبه های تکریم» گفت: بهتر است این جلسات کمی تغییر جهت پیدا کند به سمت پیگیری مسائل و مشکلات خانواده ها و سیاست اینگونه جلسات هفتگی، صرفا تکریم و تجلیلی که به رفع مشکلات و معضلات نینجامد خیلی برکت خاصی نخواهد داشت.

 

امام جمعه شهرستان گراش به دیداری که با جانبازان و آزادگان داشت اشاره کرد و گفت: انتظار این دلاوران از مسئولین این است که به وظیفه خودتان «عمل» کنید و سیاستگذاری ها نیز در مسیر احقاق حق خون شهدا باشد؛ در نتیجه اهمیت دارد که در راستای تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، قدم بهتری برداشته شود و مسئولین مختلف حاضر باشند و در جهت رفع مشکلات، حرکتی صورت گیرد و خروجی کار دیده شود.