امام سجاد(ع) با ترمیم باور مردم نسبت به توحید معارف دین را احیا کرد
امام سجاد(ع) با ترميم باور مردم نسبت به توحيد معارف دين را احيا کرد

امام سجاد(ع) با ترمیم باور مردم نسبت به توحید معارف دین را احیا کرد

حجت‌الاسلام نمازي با اشاره به حماسه و اقداماتي که امام سجاد(ع) در بيداري جامعه اسلامي آن زمان داشت، اظهار کرد: آن حضرت با ترميم باور مردم نسبت به اسلام و توحيد، دين را احيا فرمود.
شناسه خبر : 30095 تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) در جنوب فارس، دومین نشست از سلسله نشست‌های معرفتی بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد(ع) با موضوع حماسه و اقدامات آن امام همام، عصر سه‌شنبه 9 شهریورماه از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس در بستر فضای مجازی برگزار شد.


حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر نمازی، به‌عنوان سخنران این نشست مجازی گفت: بعد از واقعه عاشورا و جنایت‌های هولناکی که صورت‌گرفته بود، امام سجاد(ع) امامت و ولایت جامعه را در دست می‌گیرند و جهاد بی‌نظیری انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در دوران 35 ساله امامت امام سجاد(ع)، ایشان با مردم و جامعه‌ای مواجه می‌شوند که این‌قدر عقبگرد داشته‌اند که اگر اسمی از پیامبر اکرم(ص) می‌آمد مردم آن زمانه به سخره می‌گرفتند و می‌خندیدند.


این سخنران در ادامه با اشاره به اقدامات امام سجاد(ع) بیان می‌کند: امام در ابتدا کادرسازی و مبانی اسلامی را دوباره احیا می‌کنند. به شیوه دعا و مناجات، مباحث اخلاقی، سیاسی و اجتماعی را برای مردم شرح می‌دهند و یاد عاشورا، کربلا و امام حسین(ع) را زنده نگه می‌دارند.

حجت‌الاسلام نمازی در ادامه به کتاب «انسان 250 ساله» رهبری و بیانات ایشان در ارتباط با اقدامات امام سجاد(ع) اشاره و تصریح کرد: همه ائمه برای در دست گرفتن حاکمیت اسلام، حرکات مبارزاتی و سیاسی داشته‌اند و امام سجاد(ع) نیز باور مردم را نسبت به اسلام و توحید، ترمیم و اصلاح و همچنین اسلام را احیا کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شخصیت امام سجاد(ع) را الگو قرار دهیم و در سخت‌ترین شرایط، روی عقاید و باورهایمان بایستیم.  

بر اساس این گزارش، سومین نشست مجازی بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد(ع) چهارشنبه 10 شهریورماه با موضوع «سیره و اندیشه سیاسی و اجتماعی امام سجاد علیه‌السلام» و با سخنرانی حجت‌الاسلام ولی‌پور برگزار می‌شود.

گفتنی است سلسله نشست‌های معرفتی بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد علیه‌السلام به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس از روز دوشنبه ۸ شهریورماه آغاز شده و تا روز پنجشنبه ۱۱ شهریور ادامه خواهد داشت.